Statut Klubu

    STATUT

    Miejskiego Młodzieżowego Klubu Sportowego

    „CONCORDIA”
     

    ROZDZIAŁ 1

    Nazwa i teren działania, siedziba i charakter prawny

     

    § 1

     

    Stowarzyszenie nosi nazwę Miejski Młodzieżowy Klub Sportowy „ Concordia”

    ( w skrócie MMKS) zwane dalej Klubem.

     

    § 2

     

    Terenem działania Klubu jest Gmina Miasto Elbląg oraz terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siedziba Klubu mieści się w Elblągu przy ul. Krakusa 25.

     

    § 3

     

    Stowarzyszenie MMKS” Concordia” zwane dalej Klubem, posiada osobowość prawną i działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.- Prawo o stowarzyszeniach( Dz. U. Nr . 20 poz.40 ze zm.), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 - Ustawa o działalności organizacji pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U.Nr 96 poz.873) oraz postanowienia niniejszego statutu.

     

    § 4

     

    1. Klub jest członkiem Warmińsko - Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.

    2. Klub może być członkiem innych organizacji sportowych.

     

    § 5

     

    Klub używa pieczęci i oznak organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.

     

    § 6

     

    Klub opiera swą działalność na aktywności ogółu członków.

     

    Rozdział 2

    Cele i środki działania

     

    § 7

     

    1. Upowszechnienie kultury fizycznej i sportu.

    2. Rozwój różnych dyscyplin sportowych oraz stałe podnoszenie ich poziomu.

    3. Organizacja masowych imprez sportowo-rekreacyjnych oraz turystycznych.

    4. Dbanie o rozwój bazy sportowo – rekreacyjnej.

    5. Edukacja w zakresie kultury fizycznej.


    § 8

     

    I. Klub realizując swoje cele statutowe podejmuje następujące zadania:

    1) organizuje sekcje i szkolenia sportowe, w tym otacza opieką zawodników oraz stwarza dogodne warunki rozwoju różnych dyscyplin sportu;

    2) dąży do zapewnienia wysokiego poziomu moralnego zawodników i

    działaczy klubu;

    3) propaguje rozwój kultury fizycznej i turystyki poprzez uczestnictwo w

    programach środowiskowych, miejskich ,powiatowych i wojewódzkich

    organizacji sportowych;

    4) organizuje kursy, seminaria oraz obozy szkoleniowe dla zawodników;

    5) organizuje szkolenia z zakresu kultury fizycznej;

    6) zarządza posiadanymi obiektami i urządzeniami sportowymi w klubie;

    7) współdziała w zakresie rozwoju różnych dyscyplin sportowych oraz

    form aktywnego wypoczynku z instytucjami samorządowymi i

    organizacjami sportowymi;

    8) podejmuje inne przedsięwzięcia w celu realizacji działalności statutowej.

     

    II. 1. Klub prowadzi działalność gospodarczą, z której dochód przeznacza się na

    realizację celów statutowych.

    2. O rozmiarach i zakresie działalności gospodarczej decyduje Zarząd Klubu.

    3. Działalność gospodarcza prowadzona jest na podstawie odrębnych przepisów.

    4. Za zobowiązania wynikające z działalności gospodarczej Klub odpowiada

    całym swoim majątkiem.

     

    III. Klub prowadzi działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego.

    1) Działalnością odpłatną pożytku publicznego Klubu jest:

    a) organizacja szkoleń z zakresu kultury fizycznej i sportu,

    b) organizacja kursów, seminariów oraz sportowych obozów szkoleniowych.

    2) Działalnością nieodpłatną pożytku publicznego Klubu jest:

    a) propagowanie rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki,

    b) upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w zakresie piłki nożnej,

    c) organizacja zimowego i letniego wypoczynku dzieci i młodzieży,

    d) organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych.

     

    § 9

     

    1. Wszystkie organy Klubu są wybierane i zobowiązane do składania swoim wyborcom sprawozdania ze swojej działalności.

    1. Organy Klubu podejmują samodzielne uchwały , z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji organów Warmińsko –Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.

     

    Rozdział 3

    Członkowie, ich prawa i obowiązki

     

    § 10

     

    Członkowie klubu dzielą się na :

    1) zwyczajnych

    2) nadzwyczajnych

    3) uczestników

     

           § 11
     

    1. Członkami zwyczajnymi Klubu są pełnoletnie osoby fizyczne,

    2. Przyjęcie w poczet członków zwyczajnych następuje na podstawie zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu.

     

    § 12

     

    Członkowie zwyczajni mają prawo :

    1) uczestniczyć w Walnym Zebraniu Klubu z głosem stanowiącym oraz czynnym i biernym prawem wyborczym;

    2) brać czynny udział w imprezach sportowych oraz używać godła i barw klubowych;

    3) zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu i oceniać ich działalność;

    4) otrzymywać od organów Klubu pomoc w zakresie realizacji statutowych działań;

    5) korzystać z urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu.

     

    § 13

     

    Do obowiązku członków zwyczajnych należy:

    1) przestrzeganie postanowień statutu oraz uchwał organów Klubu;

    2) czynny udział w działalności Klubu.

     

    § 14

     

    1. Członkami nadzwyczajnymi Klubu mogą być osoby prawne współdziałające

    z Klubem w zakresie rozwoju kultury fizycznej.

    2. Przyjęcie w poczet członków nadzwyczajnych następuje na podstawie

    zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu.

     

    § 15

     

    Członkowie nadzwyczajni mają prawo:

    1) brać udział w Walnym Zebraniu z głosem doradczym;

    2) zgłaszać postulaty i wnioski wobec organów Klubu;

    3) korzystać z uprawnień wynikających z działalności statutowej Klubu.

     

    § 16

     

    Do obowiązku członków nadzwyczajnych należy:

    1) udzielenie pomocy Klubowi w realizacji jego statutowych zadań;

    2) materialne i finansowe wspieranie działalności statutowej Klubu;

    3) przestrzeganie postanowień statutu.

     

    § 17

     

    1 . Uczestnikami są osoby niepełnoletnie , które mogą uczestniczyć w działalności Klubu, za zgodą swych prawnych opiekunów.

    2. Uczestnikom przysługują wszystkie prawa i obowiązki członków

    zwyczajnych Klubu , z wyjątkiem głosu stanowiącego oraz czynnego i biernego

    prawa wyborczego na Walnym Zebraniu Klubu.

     

    § 18

     

    Członkostwo w Klubie wygasa na skutek:

    1) pisemnej rezygnacji zgłoszonej Zarządowi, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań wobec Klubu;

    2) skreślenia z listy członków Klubu w razie nie uczestnictwa w realizacji jego statutowych zadań;

    3) rozwiązania Klubu.
     

    Rozdział 4
    Organy Klubu

     

    § 19

     

    1. Organami Klubu są:

    1) Walne Zebranie Klubu;

    2) Zarząd Klubu;

    3) Komisja Rewizyjna.

    2. Kadencja organów Klubu trwa 4 lata.

    3. Członkowie organów pełnią swoje funkcje społecznie.

    4. Członkowie Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów.

    5. Wybór organów Klubu odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością

    głosów w obecności co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do

    głosowania.

    6. Jeżeli szczególne postanowienia statutu nie stanowią inaczej ,

    uchwały wszystkich organów zapadają zwykłą większością głosów ,

    przy czym dla ich ważności wymagana jest obecność co najmniej

    połowy liczby osób uprawnionych do głosowania. W razie

    równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.

     

    § 20

     

    1. Walne Zebranie Klubu jest najważniejszym organem Klubu i może

    być zwyczajne i nadzwyczajne.

    1. Walne zebranie sprawozdawcze Klubu zwołane jest raz w roku przez

    Zarząd Klubu.

    3. Walne Zebranie Sprawozdawczo- Wyborcze zwoływane jest przez

    Zarząd Klubu raz na cztery lata.

    4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu zwoływane jest przez Zarząd

    Klubu:

    1) z własnej inicjatywy ;

    2) na wniosek Komisji Rewizyjnej;

    3) na wniosek 1/3 ogółu członków Klubu.

    5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Klubu odbywa się nie później niż w

    ciągu miesiąca od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje

    nad sprawami dla których zostało zwołane.

     

    § 21

     

    W Walnym Zebraniu Klubu biorą udział z głosem stanowiącym członkowie zwyczajni oraz z głosem doradczym członkowie nadzwyczajni.
     

    § 22

     

    Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:

    1) uchwalenie planów działalności Klubu;

    2) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz dokonywanie oceny całokształtu działalności Klubu;

    3) udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi;

    4) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej;

    5) podejmowanie uchwał o zmianie statutu lub o rozwiązaniu Klubu;

    6) zatwierdzenie regulaminów działania Zarządu i Komisji Rewizyjnej.

     

    § 23

     

    1. Zarząd składa się z 4-6 członków, w tym prezesa, wiceprezesa, sekretarza i skarbnika.

    2. Liczbę członków Zarządu ustala Walne Zebranie Klubu.

    3. Zarząd Klubu zbiera się co najmniej raz na dwa miesiące.

     

    § 24

     

    1 . Do kompetencji Zarządu należy:

    1) reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu;

    2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu;

    3) kierowanie całokształtem działalności Klubu;

    4) uchwalanie okresowych planów działania i preliminarza budżetu;

    5) zarządzanie majątkiem i finansami Klubu zgodnie z obowiązującymi

    przepisami;

    6) powoływanie sekcji Klubu;

    7) składanie sprawozdań z działalności Klubu;

    8) wybór delegatów Klubu na Zjazd Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki

    Nożnej.

     

    § 25

     

    1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków , w tym przewodniczącego i sekretarza.

    2. Komisja Rewizyjna jest wewnętrznym organem kontroli i nadzoru nad działalnością finansową i merytoryczną Klubu.

    3. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie Zarządu, ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.

    4. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.

     

    § 26

     

    Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

    1) przeprowadzenie corocznych kontroli działalności statutowej i finansowej Klubu;

    2) egzekwowanie od Zarządu wyjaśnień dotyczących jego działalności;

    3) składanie Walnemu Zebraniu Klubu sprawozdania ze swej działalności;

    4) zgłaszania na zasadzie wyłącznego prawa wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi.

     

    Rozdział 5

    Sposób uzupełniania składu Zarządu

     

    § 27

     

    1. W przypadku ustąpienia członków Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej, władzom tym przysługuje prawo kooptacji nowych członków.

    2. Liczba członków władz pochodzących z kooptacji nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyborów.

     

    Rozdział 6

    Sekcje Klubu

     

    § 28

     

    Sekcje są jednostkami organizacyjnymi Klubu tworzonymi przez Zarząd w celu realizacji statutowych zadań w poszczególnych dyscyplinach sportu oraz w zakresie pozostałej działalności statutowej Klubu.

     

    § 29

     

    Sekcje grupują członków Klubu według ich zainteresowań.

     

    § 30

     

    Działalnością poszczególnych sekcji kierują osoby upoważnione przez Zarząd.

     

    Rozdział 7

    Nagrody i kary

     

    § 31

     

    Za aktywny udział w realizacji działalności statutowej Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.

     

    § 32

     

    W razie naruszenia postanowień statutu oraz uchwał władz Klubu , Zarządowi przysługuje prawo do stosowania kar, zgodnie z regulaminem uchwalonym przez Polski Związek Piłki Nożnej.

     

    Rozdział 8

    Majątek i fundusze

     

    § 33

     

    1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości , ruchomości oraz fundusze.

    2. Na fundusze Klubu składają się :

    1) dotacje państwowe,

    2) darowizny, spadki, fundusze celowe,

    3) wpływy z działalności statutowej,

    4) w zakresie praw i obowiązków majątkowych wymagane jest

    współdziałanie dwóch przedstawicieli Zarządu, w tym prezesa, skarbnika

    lub innej osoby, której udzielono pełnomocnictwa.

    3. Majątkiem Klubu zarządza i rozporządza Zarząd Klubu. Zabrania się:

    1) udzielania pożyczek lub zabezpieczenia zobowiązań majątkiem Klubu w

    stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim, albo w stosunku

    pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa w linii

    bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli zwanych dalej „osobami bliskimi”,

    2) przekazywania majątku Klubu na rzecz jego członków, członków organu lub pracowników oraz innych osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,

    3) wykorzystania majątku na rzecz członków, członków organów lub

    pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do

    osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze

    statutowego celu organizacji,

    4) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w

    których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub

    pracownicy oraz ich osób bliskich.

     

    Rozdział 9

    Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu

     

    § 34

     

    1. Zmiana statutu lub rozwiązanie Klubu może nastąpić na mocy Uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością co najmniej 2/3 głosów w obecności 1/2 ogólnej liczby osób uprawnionych do głosowania.

    2. W razie podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu, Walne Zebranie Klubu

    decyduje o przeznaczeniu majątku i powołaniu Komisji Likwidacyjnej.

    Miejski Młodzieżowy Klub Sportowy Concordia Elbląg
    ul.Krakusa 25; 82-300 Elbląg,  tel. / fax 55 235 40 99
    e-mail: a.concordia@wp.pl

    Biuro klubu otwarte
    pon. 13-17, wt. 11-13, śr. 13-17, czw. 13-17, pt. 11-13

    NIP 578-295-17-51, Regon 280053410, KRS nr 0000278728
    PKO BP o/Elbląg nr 81 1020 1752 0000 0602 0100 6428

    do góry strony